Välkommen till min resedagbok!

Vänner och familj! Följ med mig ut i världen, läs min resedagbok. Lämnar trygga Sverige den 2 oktober och reser till Moskva. Kommer senare resa vidare genom Ryssland och Mongoliet till Kina via tåg. Efter Kina kommer mer äventyr genom Asien, bland annat Vietnam och Kambodja.




söndag 3 oktober 2010

Moskva - Godzilla Hostel

Moskva ar skrammande farligt men mycket vackert! Jag kande mig helt forlorad nar jag kom till flygplatsen. Jag fick mitt bagage och blev slussad ut i en stor hall. Som tur va fick jag tag pa en som pratade lite engelska som visade mig hur jag skulle ta mig till staden med buss. Nar bussen stannade var jag halvvags in till moskva visade en flygvardinna och hennes man hur jag skulle ta metron till mitt hostel och vart det lag. Idag traffade jag tva killar fran UK och vi kollade in staden lite narmare. Sett kremlin och roda torget.. nu ar jag helt slut och ska bara softa. Imorgon ska vi mer pa stan. Imorgon laddar jag upp lite bilder.. :)

2 kommentarer:

  1. Kul att höra!
    Kollade en sida på Vagabond som beskrev lite kring boende mm i Mongoliet. Kanske kan den inspirera. Allt ok hemma. Susanna sitter på en altan m utsikt o dricker vin. Ska surfa!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Hejsan syrran! :) hur har du det? Verkar som du verkligen har det bäst!! Tänker mkt på dig och lite avendsjuk! :P.
    Här hemma är allt bra, lite stressigt med allt flyttande från övervåningen, dom börjar snart bygga ! :D, Ha det BÄST så hörs vi snart :) Älskar dig !! <3 <3

    SvaraRadera