Välkommen till min resedagbok!

Vänner och familj! Följ med mig ut i världen, läs min resedagbok. Lämnar trygga Sverige den 2 oktober och reser till Moskva. Kommer senare resa vidare genom Ryssland och Mongoliet till Kina via tåg. Efter Kina kommer mer äventyr genom Asien, bland annat Vietnam och Kambodja.




måndag 13 december 2010

Starfish Fosterhome part II


Hej alla! Detta ar Carl, varldens klatterapa! Eftersom vi snart ska flytta in i det nya huset sa har 4 lagenheter blivit tva lagenheter. 44 barn, 4 volontarer, Amanda (The queen of the castle) och Nannys. wow! Sa Carl, tillsammans med en massa barn har flyttat in i volontar lagenheten. Varje dag jobbar jag och mina vanner med det nya huset. Det ar ett tufft jobb eftersom vi maste sa snal budget som mojligt. Sa jag kan nu kalla mig halvt om halvt expert malare, eftersom jag malat oandligt manga rum i det nya huset! Pa kvallen kommer vi hem och mots av alla barnen, LYCKLIG!


Ethan - min lilla alskling. Han ar 6 manader och YBER sot, skrattar och ler! Han har en oppen gomspalt, men vad vi vet nu ar det inte sa mkt mer som kranglar med honom. Forhoppningsvis kan han fa en operation och sedan hoppas vi att han adopteras bort. Manga av barnen pa starfish fosterhome blir det.  
  
Detta ar Nadia och Jessica. Nadia blev bortadopterad igar. 


Detta ar mina medvolontarer! Tillsammans ger vi barnen alla barnen en massa karlek, hjalper bygga deras nya hem och forhoppningsvis sprida kunskap om bade starfish och foraldralosa barn och volontararbete. 





Vi har valdigt roligt tillsammans och traffar en massa haftigta nya vanner.




Hihi, och en dag pavag till det nya huset, som ligger i en ICKE TURIST ELLER VAST ANPASSAD del av Xia'n, passerade den har mannen. Sa gullig da! 

3 kommentarer:

  1. Vilket mysigt ställe!! Det låter verkligen som du trivs. Är riktigt glad för din skull och du skall komma ihåg att du finns i våra tankar här hemma.

    SvaraRadera
  2. wow! cant believe what a cool trip you are having! not loads of photos of you on a beach in ibiza drinking booze! but you doing something special and very very worthwhile! love it!!!

    SvaraRadera
  3. Kul m bilderna!
    Kommer ett bidrag från vänner och familj t Barnhemmet t ditt konto. Flera har skänkt pengar. Jag hoppas jag kan prata m dig i helgen. Vet att ni har mkt runt er. Här snöar det igen... Riktig vinter i år igen. Isen ligger och Kent har fiskat sill. Pusskram M

    SvaraRadera